سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سعید جلیلی که جایگزین علی لاریجانی در مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی می شود، معاون کنونی آمریکا و اروپای وزارت امور خارجه است. وی از گزینه های جدی برای تصدی وزارت امور خارجه هنگام تعیین دولت احمدی نژاد در دو سال پیش نیز بود.

سعید جلیلی 42 ساله متولد سال 1344 در شهر مشهد است. او دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در مقطع دکتری علوم سیاسی و از پرسنل باسابقه وزارت امور خارجه است. پایان نامه مقطع دکتری جلیلی در خصوص سیاست خارجی اسلامی به صورت کتاب منتشر شده و در کشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و انتشار یافته است.

او به زبانهای عربی و انگلیسی آشناست و از سال 1368 در مسوولیت های اجرایی بسیاری فعالیت داشته که از جمله آنها، وابسته سیاسی در سال 1368 ، رئیس اداره بازرسی در سال 1370 ، دبیر سوم در سال 1371 ، دبیر دوم در سال 1373 و دبیر اول در سال 1374 و رایزن سوم در سال 1376 بوده است.

همچنین وی به عنوان معاون اداره آمریکای شمالی و مرکزی در سال 1376 ، رایزن دوم در سال 1377 مشاور رئیس جمهور در سال 1383 و معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه در سال 1384 مشغول بوده است.

از جمله تالیفات وی کتاب سیاست خارجی پیامبر اسلام (ص)، الگوی تفکر سیاسی اسلام در قرآن کریم و مقالات مختلف در زمینه روابط بین المللی است.

جلیلی در زمان جنگ تحمیلی به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه های جنگ حضور یافت و از ناحیه پا مجروح گردید.

وی که به ساده زیستی در زندگی شخصی شهرت دارد مورد اعتماد فراوان رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی است.

سعید جلیلی، مرد باسابقه سیاست خارجی احمدی‌نژاد، متولد سال 1344 در شهرمقدس مشهد (منطقه طلاب)است. وی که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام به پایان رسانده، مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است.

جلیلی در دورانی که برخی افراد تحصیل در دانشگاه را، بر دفاع از اسلام وانقلاب مقدم می‌دانستند و این بحث به‌صورت جدی حتی در سطح مدیریت دانشگاه امام صادق نیز مطرح بود، با جمع میان این دو مقوله به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت و در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب به درجه جانبازی نایل آمد.

وی در دی ماه سال 1365دیده‌بان لشگر نصر خراسان بود که در عملیات کربلای 5 از ناحیه پا مجروح شد و در بیمارستان صحرایی منطقه شلمچه به دلیل فقدان امکانات و وضعیت اورژانسی پای راست خود را از دست داد. جلیلی پس از آن در واحد تدارکات لشکر به خدمت پرداخت.

جلیلی در بازگشت از جبهه‌های حق علیه باطل، رساله دکترای خود را با عنوان “اندیشه سیاسی در قرآن” در خصوص سیاست خارجی اسلام به رشته تحریر درآورد؛ رساله‌ای که پروفسور حمید مولانا، در مقدمه‌ای که بر آن نوشت، به تجلیل از شخصیت این دانش‌آموخته اقدام کرد. این رساله در کشور لبنان نیز به زبان عربی ترجمه و منتشر شده است.

جلیلی، در سال 68 به وزارت امور خارجه رفت و بعد از یک دوره 2 ساله، ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را بر عهده گرفت. مناصب جلیلی در وزارت امور خارجه عبارتند از:

1368: وابسته سیاسی
1370: رئیس اداره بازرسی
1371: دبیر سوم
1373: دبیر دوم
1374: دبیر اول
1376: رایزن سوم

پس از دوم خرداد 76 و تغییر اتوبوسی مدیران، وی به اداره امریکای وزارت خارجه منتقل شد و معاونت این اداره را بر عهده گرفت. در سال 80 نیز به دفتر مقام معظم رهبری رفت و در سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبر انقلاب به ادامه خدمت پرداخت.

جلیلی که پس از انتخابات سوم تیر به عنوان گزینه مطرح و مورد نظر رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح بود، بنا به پاره‌ای مصالح عهده‌دار مهم‌ترین معاونت وزارت خارجه، معاونت اروپا و آمریکا شد. ضمن آن‌که در طول این دوره، ارتباط علمی خود با نهاد دانشگاه را قطع نکرد و به تدریس در دانشگاه ادامه داد.

وی که همچون رئیس‌جمهور در زندگی شخصی به پرکاری و ساده‌زیستی شهرت دارد، تا پاسی از شب در جهت تقویت دیپلماسی کشور تلاش می کندو مورد اعتماد رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی است.

جلیلی در مهرماه 86 پس از استعفای علی لاریجانی به سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد. اما آنچه امروز صحبت از این دیپلمات جوان و متعهد انقلاب را بر سر زبان ها انداخته است، اداره هوشمندانه، مقتدرانه و متعهدانه پرونده هسته‌ای و نحوه مذاکره او و تیم همراهش در مواجهه با کشورهای 1+5 بود.

وی یکی از از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی در عرصه دیپلماسی کشور است و این شکوفایی جز در سایه تعهد، تخصص و تفکر انقلابی به دست نیامده است.

تصاویر زیر عکس‌های منتشر نشده از وی است که سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن‌ها را بر روی خروجی خود قرار داده است.





خلاصه ای از مشخصات صادق آل محمد

اسم : جعفر 

لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر 

کنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی 

نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( علیه السلام ) 

نام مادر : فاطمه ( ام فروه ) دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر 

زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری 

در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول . بعضی ولادت ایشان را روز سه شنبه هفتم رمضان و سال ولادت ایشان را نیز برخی سال 80 هجری ذکر کرده اند . 

محل تولد : مدینه منوره 

عمر شریفش : 65 سال 

مدت امامت : 34 سال 

زمان رحلت ( شهادت ) : 25 شوال سال 148 هجری درباره زمان شهادت نیز گروهی ماه شوال و دسته ای دیگر 25 رجب را بیان کردند . 

قاتل : منصور دوانیقی بوسیله زهر 

محل دفن : قبرستان بقیع 

زنان معروف حضرت : حمیده دختر صاعد مغربی ، فاطمه دختر حسین بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب( علیهم السلام ) 

فرزندان پسر : موسی ( علیه السلام ) - اسماعیل - عبدالله - افطح - اسحاق - محمد - عباس - علی 

فرزندان دختر : ام فروه - فاطمه - اسما که اسماعیل ، عبدالله وام فروه مادرشان فاطمه دختر حسین بن علی بن حسین ( علیهما السلام )( نوه امام سجاد ) است . وامام موسی کاظم (علیه السلام) ، اسحاق و محمد که مادرشان حمیده خاتون می باشد . وعباس ، علی ، اسماء و فاطمه که هر یک از مادری به دنیا آمده اند . 

نقش روی انگشتر حضرت : ما شاء الله لا قوة إلا بالله ، أستغفرالله . 

اصحاب معروف امام صادق (علیه السلام) : ابان بن تغلب - اسحاق بن عمار- برید - صفوان بن مهران - ابوحمزه ثمالی – حریر بن عبدالله سجستانی زراره بن اعین شیبانی - عبدالله بن ابی یعفور-عمران بن عبدالله اشعری قمی . 

روز زیارت ایشان : روزهای سه شنبه می باشد 




  •        کلمات کلیدی : حضرت امام صادق (ع)
  •         نوشته شده توسط :سربازان وطن ... نظر ...

    السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه

    سلام بر شما دوستان اهل معرفت،امروز چندتا کلیپ از مهدویت که ساخت حقیر است گذاشتم که اول شروع هرکلاس پخش می ضد گذاشتم امیدوارم درجهت ترویج ولایت وترفیع ارتقای معرفت مهدوی مثمر ثمر ومورد تایید حضرت مهدی(عج)قرار گیرد.

    جهت تعجیل در امر فرج(صلوات)ونثار روح امام زاده واجب التعظیم وشادی روح امام وشهدا بازهم صلوات

     

     




            نوشته شده توسط :سربازان وطن ... نظر ...

    سلام بر شما زاده امام موسی بن جعفر که قربت شما دل هر زائری را به درد می آورد .چندروزپیش(14/4/91)رفتم بالا بقعه امام زاده یونس(علیه السلام) زازران وچندتا عکس گرفتم وآپلودکردم ان شاالله به زودیا زیارتنامه وشجره نامه این امام زاده را آپ خواهم کرد.

    جهت تعجیل در امر فرج(صلوات)ونثار روح امام زاده واجب التعظیم وشادی روح امام وشهدا بازهم صلوات





    « السلام علیک یا روح خدا »
    91/3/13 - 11:47 ص

     

    (( با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم. و از خدای رحمان و رحیم می‌خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد.و از ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهیها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.))

    آری این جملات پایانی وصیت نامه آن مردی است که با گذشت 23سال از ارتحال ملکوتی شان اما هنوز انوار وجودای شان مصباح این انقلاب وملت ایران است.من خودم را می گویم من که نه دوران جنگ را درک کردم نه دوران امام اما نمی دانم این چه سر وجودی در امام بود که حتی ما ناآشنایان اش را آشنا خود کرده وبه ظاهر دل سپرده خودشان واهداف والای اشان کرده ولی من فقط می دانم که مردان خدا نمی میرند واین نص آیات وروایات ماست.حال حیرت است این چه شعله ای وچه حرمی است که دل شیفتگان خود را سوزانده وبه فنای حقیقی وکامل معنا در عشق رسانیده.اما خدای عزوجل را شاکرم که امشب توفیق سیر به سوی منزلگاه کشش  این امام را نصیبم شده است که فردا با حضور در جوار حرم این یا رسفرکرده و با عزیز دلمان ورهبر عزیزترازجانمان  میثاق ای مجدد کنیم.(التماس دعا از رهروان حرم یارونایب الزیاره دوستان پشت خط)

    من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم / چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم
    فارغ از خود شدم و کوس أناالحق بزدم / همچو منصور خریدار سردار شدم
    غم دلدار فکنده است بجانم شرری / که بجان آمدم و شهره بازار شدم
    در میخانه گشائید برویم شب و روز / که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم
    جامه زهد و ریا کندم و بر تن کردم / خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم
    واعظ شهر که از پند خود آزارم داد / از دم رند می آلوده مددکار شدم
    بگذارید که از بتکده یادی بکنم / من که با دست بت میکده بیدار شدم

     




            نوشته شده توسط :سربازان وطن ... نظر ...

       1   2      >